Pazar, Temmuz 17, 2011

Mutlu Olmak Herkese Göre Değildir


Uzun süredir yazı yazmadığımı farkettim bugün. Sebebi belki de karışık hayatımdır. Ya da kendi beynimde karıştırdığım boşu boşuna yaşadığım bir hayattır.

Neyse, gelelim adağımın bana huzur ve mutluluk getirdiğini düşünürken ya da öyle görmeyi isterken başıma gelenlere. Oruç tutmadan önceki günün akşamı kafamı dağıtmak için bir yere gittim. Nargile söyledim ve beklerken biri geldi ve "k.bakma, yaş soracağım ama.." dedi. Dedim ah be, ah be.. 1 ay sonra 22, yeterli mi nargile içmek için? Özür diledi k.bakma küçük gösteriyorsun dedi gitti. Ya tamam küçük gösteriyorum da bu kadar da değil ya. Garsonla yaşıtmışım hatta ilk gelen garsondan büyükmüşüm. Kafamı dumanla doldururken, içtiğim 7. çayın ardından aklıma bir şey geldi. Yarın oruç tutacaktım ve buraya gelmiş nargile tüttürüyordum. Kerim.. Kendine gel dedim ve kendimi yatsı namazı için camide otururken buldum. Rüya gibi bir gün ne düşünürsem orda oluyorum.

Neyse, namazımı kıldıktan sonra eve geri döndüm bir iki şey yedim ve erkenden yattım. Ben öyle bir gün bekliyorum ki her şey bir anda olacak. Ama nerde.. Her şey bir anda oldu da, yine bahtsızlığımı bahtıma yorduğumdan. Olur daha, ha oldu ha olacak diye bekledim durdum. Sabrın sonu selamettir de pek sabredemedim ve sabrettiğim kısa süre içerisinde şunun farkına vardığım. Kendini mutlu hissetmek bana göre değil. Mutlu olunca yazı yazamıyorsun sonra şikayet edemiyorsun, ağlayamıyorsun. Kendim olmaya karar verdim ve bahtsızlığımdan yakınmaya devam ettim.

Bahtsızlık benim yazılarımı yazmama belki de ünlü biri olmama sebep olacak şey, çok şanslı biriyken yaptıklarımın yanına bahtsızken yaptıklarımı koyuyorum da.. Bahtsızlık daha güzel. 'Şansa Bak(Just my luck)' filmindeki gibi bahtsız da olsa hayatımı sürdürmeyi seviyorum ve yaşamaktan mutluyum.

Adağımı gerçekleştirmek bana sadece huzurumu geri kazandırdı. Bu da benim kazancım. He bir de, mutlu olmak herkese göre değildir. Teşekkürler Rabbim, bana bu bilinci kazandırdın. ;)

Hiç yorum yok: