Perşembe, Ekim 25, 2012

Belki de Son Bayram bu Bana

  Bayram. İlk bayramdan bu yana binlerce belki de milyonlarca farklı tanımı yapılmıştır bayramın. Hiçbiri de herkese yetecek düzeyde olmamıştır. Çünkü bayram, Ahmet dedeye farklı bayram, Ayşe ablaya farklı bayram, mahallede top koşturan küçük Mehmet'e farklı bayramdır.

  Herkes farklı şeyler yapar bayramda, adetler gelenekler değişiktir. Kimisi köyünde geçirir bayramı kimisi evinde.  Gün geçtikçe değişir bayramın önemi kaderi sizin içinizdeki tanımı.. Mesela önceden bayramlık alınırdı bana, benim için bayram baştan aşağı yeni kıyafetler demekti. Şimdi ne mi oldu? Bayramlığa gerek kalmadı artık. Attığım başlığın sebebi budur. Eskiden sevinirdik bayram gelecek de kıyafet alacağız da bayramda arabaya bineceğiz de diğerlerine hava atacağız. Şimdi cebimde param kapının önünde araba. İstediğini al istediğin zaman istediğin yere git.

İşte o meşhur "nerde o eski bayramlar" sözü bu sebeptendir. Erken mi yaşlandım yoksa, bayram bana bayram değil midir? Yoksa her günü bayram bildiğimizden sebep midir?

Belki de son bayram bu bana, hem bana her gün bayram damgasından kurtulabilir hem de şu küçük heyecan artık gelmez belki yüreğime. Sakın bu yazıyı ben öleceğim artık çok yaşlandık olarak değerlendirmeyin. Hala çocukluk yaşarım hala çocuk kadar hareketliyim.

Hadi bu bayram da bayram olsun bana sonraki nasip artık.

Hiç yorum yok: