Pazar, Kasım 13, 2011

Vize Zamanı Vol 1

Beklenen bir an, sanki bütün bir sene bu anları bekliyormuşsun gibi. Sonunu bilip ağlıyormuşsun gibi oluyor. O an, vize zamanları. 100lerce kahve depolanan kafeinin dibine vurulan anlar. 6 hafta boyunca çalışmayıp 7.hafta geldi olum, kalk azıcık çalış diye bir sesin seni içten içe rahatsız ettiği an.

Konuyla ilgili çoğu kişinin bildiği bir film var. Onu yazının sonunda paylaşacağım fakat şimdi biraz kendi durumumdan bahsedeyim. Çalışkan değil ama göze batan bir öğrenciyim. Çalışmam, gerçekten çalışmam. Çalıştım mı çalıştım ama anlamadım derim. Eğer anlarsam bir şeyi anlatabildiğim kadarıyla herkese anlatmak için kıçımı yırtarım. Bazıları vardır, ben anlatamam der çekilir köşeye. Bazıları ona niye anlatıyorsun o zaten biliyor der. Nitekim garip bu insanlar. Bir saat daha izin veriyorum şimdi kendime ve vazgeçiyorum artık yaşamaktan. Şaka şaka, o kadar da değil de minimuma indireceğim dinlenme sürelerini. Bakalım neler olacak.

Bir de bu zamanlarda ortaya çıkan sevgili krizi oluyor. Sanki yanında bir sevgilin olsa hepsini yalayıp yutacakmışsın gibi geliyor insana. Bir arayışa çıkıyorsun etrafta azıcık da olsa yanımda olabilecek bana ders çalış diyebilecek bir arkadaş yok mu lan diyorsun ama bulunmaz. Sürekli ona buna çalışıyor musun diye soruyorsun onların çalışıp çalışmadığına bağlı olarak sen de çalışacaksın sanki. Çok garip ya.. He bi de çok saçma gelmiştir ömrüm boyunca bu sınav mevzu bana zaten binlerce sınav oluyoruz her gün hayatta bi de biliyor muyum bilmiyor muyum diye sınava alıyorlar. Eline şemsiyeni verip münasip bi yerine deyip gönderiyorlar. Neyse, şimdi sistemi eleştirmektense kendimi eleştirmeye başlayayım bari. Çalış olum çalış çalış ki adam ol.

Vize zamanlarında etrafta da bir değişiklik olur. Sanki sen sıkıntıya giriyorsun ya etrafındaki hava da sıkılıyor bitiyor gibi olur. Çalışmaya alışmayan bünyeye en azı 100 er sayfalık notlardan 7 ders ezberletmeye çalışırsan, oksijenin az gelir tabi normal. Biliyoruz da her gün çalışmanın gerekliliğini yapmıyoruz işte o başka. Son olarak söylemek istediğim söz çalışmadığını söyleyip sınavdan 80 üstü alanlara gelsin. Bu tiplerle evlenmeyin arkadaşlar. Bunlara gayri meşru çocuk yapması için bile izin vermeyin ki soyları kurusun.

Hiç yorum yok: