Pazar, Şubat 12, 2012

Arada yazdıklarımdan.. 3 Şiir

Ben, kitaplığın son rafında aradığım kitabı bulmaya çalışan deli,
Bekledim ruh ikizimi de bir türlü gelmedi.
Uzunca bir bekleyişin ardından,
Bir mektup yazıp şişeye koydum.
Ona yalnızlıkla başın dertte mi diye soruyordum.
O ben ruh ikizimdi nasıl olsa,
Kaldırımlarda bulacak değildim ya onu?
Kafiyesiz şiirler yazdım ben ona,
Ne yaptıysam gelmedi yanıma.
Yalnızlık ile başın dertte mi diye sormamın sebebi,
Ruhumun derinliklerinde gizli.
Bana öyle bir yalnızlık nöbeti geçirtti ki,
Tam bulmuşken en üst rafttaki o kitabı,
Kalbime bir sancı girdi, 
Aşağıya düşürdü beni.
-------------
Karanlık bu gece yine,
Yıldızlar olmasaydı ne ederdi gece,
Ya batı olmadan doğu?
Olabilir miydi sence?
Sorular aklımı kurcalar durur işte,
Bu hayat hep böyle,
Felsefik düşüncelerden,
Önümdeki çaya kadar seni düşündüğümde,
Bir aşk dedim bu kapıldığım düşünce.
Belki de sandım sadece,
Anlamak önemli değildi bence,
Anlatmak zordan da öteydi bende.
İstedim hep o duyguyu anlatmak,
Doğru zamanda doğru yerde bulunmak,
Ama olmadı işte,
Ya önemsiz geldi o his,
Ya da zamanı gelmedi işte.
Anlatsam bile anlar mıydın ki beni,
Sonra hiç aşk anlatılır mı ki?
-------------

  • dur gitme, desem bekler misin ki?
  • Neden sorular sormak zorunda hisseder insan bazen kendini?
  • Yazdıkça azalacağına acılarım hiç biri gitmedi.
  • 3 mısraya sığdırmaya çalıştığım şey hasretimdi
  • Ama o 3 mısra da yetmedi.
  • Kafiyeli olmak zorunda değildir şiirler,
  • Hele yalnızlığı anlatmak isterse,
  • Yalnız kalmak zorundadır sözcükler.
  • Bazen uzunca bir süre ilham beklersin,
  • Ama bir türlü yazamaz derdini kelimelere söyletemezsin.


    ~Mühendis'ül Edebiyat~

Hiç yorum yok: